PL

Notices

Komunikat w sprawie wsparcia dla działalności fizjoterapeutycznej

W dniu 26 lutego 2021 r. opublikowano rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000037101.pdf, przedłużające oraz w pewnym zakresie modyfikujące formy wsparcia przewidziane w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych dla przedsiębiorców prowadzących przeważającą działalność gospodarczą pod kodem PKD 86.90.A- działalność fizjoterapeutyczna. ŚWIADCZENIE POSTOJOWE warunki otrzymania: przestój w prowadzeniu działalności gospodarczej w następstwie COVID-19, prowadzenie na dzień 30 listopada 2020 r. pozarolniczej działalności gospodarczej oznaczonej kodem PKD 86.90.A jako rodzaj przeważającej działalności, przychód z tej działalności uzyskany w jednym z dwóch miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w: miesiącu poprzednim lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub we wrześniu 2020 r., przedsiębiorca nie może podlegać ubezpieczeniom społecznym z innego tytułu, z wyjątkiem podlegania ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy prowadzący działalność o przeważającym kodzie PKD 86.90.A mogą otrzymać świadczenie postojowe trzykrotnie. Wnioski o świadczenie postojowe mogą być złożone najpóźniej w terminie trzech miesięcy od miesiąca, w którym został zniesiony stan epidemii. ZWOLNIENIE ZE SKŁADEK (na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub Fundusz Emerytur Pomostowych) możliwe jest za okres: od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 stycznia 2021 r. albo za okres od dnia 1 grudnia 2020 r. do dnia 31 stycznia 2021 r., wykazanych w deklaracjach rozliczeniowych złożonych za te okresy, od dnia 1 lutego 2021 r. do dnia 28 lutego 2021 r. wykazanych w deklaracji rozliczeniowej złożonej za ten okres; warunki otrzymania: prowadzenie przez płatnika na dzień 30 listopada 2020 r. działalności oznaczonej kodem PKD 86.90.A jako rodzaj przeważającej działalności, zgłoszenie jako płatnik składek przed 1 listopada 2020 r., przychód z tej działalności uzyskany w jednym z dwóch miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w: miesiącu poprzednim lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub we wrześniu 2020 r., przesłanie deklaracji rozliczeniowych lub imiennych raportów miesięcznych należnych za ww. okresy nie później niż do dnia 31 marca 2021 r., chyba że płatnik składek zwolniony jest z obowiązku ich składania. Wniosek o zwolnienie z obowiązku opłacania należności z tytułu składek płatnik składek przekazuje do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie później niż do dnia 30 kwietnia 2021 r. DOTACJA NA POKRYCIE BIEŻĄCYCH KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W celu przeciwdziałania negatywnym skutkom COVID-19 Starosta może, na podstawie umowy, udzielić ze środków Funduszu Pracy dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy, którzy na dzień 30 listopada 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną, jako rodzaj przeważającej działalności, kodem 86.90.A i których przychód z tej działalności uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub we wrześniu 2020 r. W celu uzyskania tej formy wsparcia należy śledzić strony

Nowość w Znajdź Fizjoterapeutę – rehabilitacja po COVID-19 w Twojej wizytówce!

Zajmujesz się fizjoterapią pacjentów postcovidowych? Teraz możesz dodać tę kluczową z punktu widzenia pacjenta informację w swojej wizytówce w serwisie Znajdź Fizjoterapeutę! W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na usługi rehabilitacji postcovidowej, z końcem lutego dodaliśmy do wyszukiwarki serwisu frazy związane z COVID-19. Chcemy sprostać oczekiwaniom pacjentów i ułatwić wyszukiwanie specjalistów, którzy pomogą im w odzyskaniu sprawności po przebyciu zakażenia. Rehabilitacja po COVID-19 jest szerokim zagadnieniem, a pacjenci w zależności od przebiegu choroby związanej z zakażeniem mogą zmagać się z różnymi dolegliwościami, dlatego terapia indywidualna jest często niezbędnym elementem procesu powracania do zdrowia. Aby dodać w swojej wizytówce informację o rozszerzeniu świadczonych usług o rehabilitację po COVID-19 zaloguj się na swoje konto: https://logowanie.kif.info.pl/ i w zakładce Profil w sekcji Specjalności wybierz w kategorii stosowanych terapii hasło Rehabilitacja po COVID-19, a w leczonych schorzeniach COVID-19. Zapisz zmiany. W serwisie Znajdź Fizjoterapeutę swoje wizytówki założyło w nim już kilka tysięcy fizjoterapeutów! Te, które są wypełnione treścią i mają wskazany adres placówki wyszukiwane są najczęściej! To bezpłatna i zgodna z prawem promocja Twoich usług – wykorzystaj to! Nie masz jeszcze wizytówki w serwisie? Załóż ją już dziś za darmo i stań się bardziej widoczny w internecie:  https://logowanie.kif.info.pl/register. Przypominamy także, że Izba przygotowała dla fizjoterapeutów szkolenie w formie webinarów edukacyjnych w temacie fizjoterapii osób po przebyciu COVID-19, które dostępne są po zalogowaniu do Portalu Fizjoterapeuty: https://logowanie.kif.info.pl/.

Nadzwyczajny Krajowy Zjazd Fizjoterapeutów I kadencji

Nadzwyczajny Krajowy Zjazd Fizjoterapeutów I kadencji został zwołany: w jednym bardzo ważnym dla całego środowiska celu: uzyskania 4,5 mln złotych na szkolenia dla fizjoterapeutów. W opinii KRF nie można “lekką ręką” odrzucić takich środków i należy wesprzeć polskich fizjoterapeutów w doskonaleniu zawodowym. zgodnie i w oparciu o obowiązujące przepisy. Prawidłowość postępowania została potwierdzona w stanowisku Ministerstwa Zdrowia. w sytuacji pandemicznej, w której należy podjąć wszystkie działania zmierzające do wsparcia środowiska.

Spotkania przedstawicieli KRF w Małopolskim Szpitalu Chorób Płuc i Rehabilitacji w Jaroszowcu

W dniu 16 lutego 2021 doszło do spotkania przedstawicieli KRF z dyrekcją i personelem Małopolskiego Szpitala Chorób Płuc i Rehabilitacji im.Edmunda Wojtyły w Jaroszowcu. Krajową Radę Fizjterapeutów reprezentowali: Paweł Adamkiewicz – wiceprezes KRF oraz Filip Windak – przedstawiciel KRF z woj. małopolskiego. Ze strony szpitala w spotkaniu uczestniczyli: mgr Krzysztof Grzesik – dyrektor Szpitala Chorób Płuc i Rehabilitacji w Jaroszowcu, mgr inż Karolina Wojtaszewska – zastępca dyrektora ds. organizacyjnych oraz mgr Kamil Glanowski – kierownik ds. planowania i rehabilitacji, a także liczący 15 osób zespół fizjoterapeutów zatrudnionych w szpitalu. Podczas spotkania z zespołem fizjoterapeutów omówiono bieżące działania Krajowej Izby Fizjoterapeutów, zaś spotkanie w biurze Dyrektora Szpitala poświęcono głównie sprawom związanym z programem fizjoterapii postcovidowej. W szczególności omówiono: ogólne założenia programu rehabilitacji postcvidowej realizowanej w szpitalu w Jaroszowcu, ogólne założenia programu rehabilitacji postcvidowej przygotowanego przez ekspertów KIF, aktualną sytuację prowadzonych na terenie Polski programów rehabilitacji pocovidowej. Dodatkowo dyrekcja szpitala zadeklarowała wsparcie w zakresie przeszkolenia fizjoterapeutów w praktycznym prowadzeniu rehabilitacji pulmonologicznej na terenie szpitalu szkoleń praktyczne wsparcie dotyczące prowadzenia rehabilitacji pulmonologicznej w szpitalu oraz chęć cyklicznego zapraszania przedstawiciela KRF na cykliczne spotkania online z dyrektorami szpitali zajmujących się rehabilitacją pulmonologiczną na terenie Małopolski.

Komunikat dotyczący wznowienia rehabilitacji realizowanej w trybie stacjonarnym i w formie turnusów

Z dniem 15 marca zostaje zniesione czasowe ograniczenie wykonywania działalności leczniczej polegające na zaprzestaniu realizacji rehabilitacji stacjonarnej. Do odwołania warunkiem rozpoczęcia rehabilitacji leczniczej w: ośrodku rehabilitacyjnym w systemie stacjonarnym, turnusów leczniczo-profilaktycznych w podmiotach leczniczych nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej przez osoby uprawnione, turnusów leczniczo-profilaktycznych w podmiotach leczniczych utworzonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, w których są udzielane stacjonarne i całodobowe świadczenia opieki zdrowotnej z zakresu leczenia uzdrowiskowego albo rehabilitacji uzdrowiskowej, przez osoby uprawnione, turnusów readaptacyjno-kondycyjnych w: podmiotach leczniczych utworzonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, w których są udzielane stacjonarne i całodobowe świadczenia opieki zdrowotnej z zakresu leczenia uzdrowiskowego albo rehabilitacji uzdrowiskowej, jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej, turnusów antystresowych w podmiotach leczniczych utworzonych i nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych przez funkcjonariuszy lub pracowników Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej oraz Służby Ochrony Państwa, turnusów rehabilitacyjnych realizowanych w ramach zamówień udzielanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w trybie stacjonarnym – jest negatywny wynik testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2, z materiału pobranego w terminie nie wcześniejszym niż 6 dni przed terminem rozpoczęcia turnusu rehabilitacyjnego. Zlecenia na wykonanie testu diagnostycznego dokonuje ośrodek rehabilitacyjny będący podmiotem wykonującym działalność leczniczą, do którego pacjent został skierowany na rehabilitację leczniczą. W przypadku turnusów rehabilitacyjnych realizowanych w ramach zamówień udzielanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w trybie stacjonarnym, podstawą wykonania testu diagnostycznego jest zawiadomienie o skierowaniu na rehabilitację leczniczą w ramach prewencji rentowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, wystawione przez właściwą jednostkę organizacyjną Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Dodatkowo do odwołania warunkiem uczestnictwa w projekcie „Wypracowanie i pilotażowe wdrożenie modelu kompleksowej rehabilitacji umożliwiającej podjęcie lub powrót do pracy” realizowanym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych jest negatywny wynik testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 z materiału pobranego w terminie nie wcześniejszym niż 6 dni przed terminem rozpoczęcia uczestnictwa w projekcie. Podstawą do wykonania takiego testu jest informacja o skierowaniu na kompleksową rehabilitację wystawiona przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Wszystkie powyższe testy diagnostyczne są finansowane ze środków publicznych. Ponadto do osoby, która poddaje się testowi diagnostycznemu w kierunku SARS-CoV-2 przed rozpoczęciem: rehabilitacji leczniczej albo turnusów, uczestnictwa w projekcie „Wypracowanie i pilotażowe wdrożenie modelu kompleksowej rehabilitacji umożliwiającej podjęcie lub powrót do pracy” realizowanym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, leczenia uzdrowiskowego albo rehabilitacji uzdrowiskowej, świadczeń uzdrowiskowego leczenia sanatoryjnego dzieci wykonywanego pod opieką dorosłych – nie stosuje się obowiązku poddania się kwarantannie od dnia wystawienia skierowania do wykonania testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2. Podstawa prawna Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000033601.pdf Zobacz również komunikat dotyczący  otwarcia uzdrowisk od 11 marca 2021 r. https://kif.info.pl/informacje/komunikat-w-sprawie-otwarcia-uzdrowisk-od-11-marca-2021-r/

Nowość – teraz łatwo i szybko zaktualizujesz dane w Portalu Fizjoterapeuty!

Aktualność danych w rejestrze jest istotna z wielu powodów praktycznych, ale też i wymagań prawnych. Zacznijmy od tych drugich. Zgodnie z art. 32 Ustawy o zawodzie fizjoterapeuty osoby wpisane do Krajowego Rejestru Fizjoterapeutów mają obowiązek zgłaszania zmian danych w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności stanowiących podstawę zmiany. Aktualne dane są niezbędne do wielu czynności, np. do rejestracji praktyki zawodowej, bezproblemowego otrzymywania wszelkich pism lub przesyłek od KIF (np. dokument PWZF) czy też do przypisania danej osoby do odpowiedniego okręgu wyborczego w nadchodzących wyborach. Jest też kilka powodów praktycznych – najważniejsze z nich to: szybsza i prawidłowa weryfikacja tożsamości w przypadku dopełniania formalności, a także wyjaśniania indywidualnych spraw z biurem KIF, większa wiarygodność fizjoterapeuty w oczach pacjentów – miejsce pracy jest przecież widoczne w Krajowym Rejestrze Fizjoterapeutów czy w wyszukiwarce Znajdź Fizjoterapeutę, możliwość bezproblemowego zapisania się na darmowe szkolenia organizowane przez KIF oraz korzystania z oferty kart sportowych. W związku z tym, w ostatnim czasie wdrożyliśmy na Portalu Fizjoterapeuty kilka usprawnień, które ułatwią zmianę danych. Powstała nowa zakładka “Moje dane”, w której znajdują się 2 podzakładki: “Miejsca pracy” oraz “Dane użytkownika”. W zakładce “Miejsca pracy” dodaliśmy „Typ miejsca pracy”, możliwość ustawienia domyślnego/głównego miejsca pracy oraz aktualizację danych po dokonaniu zmian w CEIDG lub GUS. Zupełną nowością jest zakładka “Dane użytkownika”, w której fizjoterapeuci znajdą swój aktualny adres zamieszkania oraz korespondencyjny, który podali KIF. Konsekwencją wdrożenia zakładek popisanych powyżej jest rozwój sekcji “Wnioski”, w której pojawiła się możliwość złożenia elektronicznego wniosku o aktualizację adresu zamieszkania i adresu korespondencyjnego fizjoterapeuty. Złożone w ten sposób wnioski będą weryfikowane pod tożsamości osoby wnioskującej, a następnie trafią do rozpatrzenia przez Dział Obsługi Fizjoterapeuty. W przypadku wątpliwości DOF będzie kontaktował się z fizjoterapeutą. Z drugiej strony, fizjoterapeuta będzie widział status złożonego wniosku na swoim koncie w Portalu Fizjoterapeuty. Zmiany w Portalu Fizjoterapeuty zostały dobrze przyjęte – zaraz po uruchomieniu nowych funkcji ponad 100 osób dokonało zmian swoich danych. Serdecznie zachęcamy do sprawdzenia aktualności danych i wypróbowania nowych rozwiązań: https://portal.kif.info.pl/