Konkurs na plakat pt. „Fizjoterapia porusza – dosłownie i w przenośni” został ogłoszony 8 września podczas obchodów Światowego Dnia Fizjoterapii. Zainteresowanie konkursem przerosło oczekiwania organizatorów – otrzymaliśmy 305 prac w kategorii „open” oraz 41 prac w kategorii „fizjo”. Dodatkowo otrzymaliśmy 8 prac, które nie zostały zakwalifikowane do konkursu z powodu niespełnienia wymogów formalnych (2 prace) lub dostarczenia po upływie wyznaczonego terminu (6 prac). Wszystkie prace przed obradami jury zostały zanonimizowane.
Obrady jury odbyły się w dniu 14 października 2020 r. w formule hybrydowej tj. część jury przebywała w biurze KIF (Warszawa, Plac Małachowskiego 2), a niektórzy byli połączeni zdalnie.
W skład jury weszli eksperci z branży reklamowej:
- Jakub Kamiński – przewodniczący jury, współzałożyciel agencji reklamowej Brain
- Magdalena Komorek – copywriter, pracowała w agencjach DDB, McCann, Brasil, obecnie w Apple
- Paweł Tyszkiewicz – dyrektor Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR,
- Przemysław Bogdanowicz – współzałożyciel agencji reklamowej Agency 2012,
- Tomasz Bartnik – współzałożyciel agencji strategicznej One-Eleven
oraz przedstawiciele Krajowej Izby Fizjoterapeutów:
- Maciej Krawczyk – fizjoterapeuta, prezes KRF,
- Katarzyna Blicharczyk-Ożga – radca prawny KIF,
- Katarzyna Dobrakowska – grafik KIF,
- Dominika Kowalczyk – rzecznik prasowy KIF,
- Weronika Krzepkowska – fizjoterapeutka, specjalista KIF,
- Wojciech Komosa – kierownik Działu Komunikacji i Marketingu KIF.
Po wieloetapowym głosowaniu i dyskusji w drodze konsensusu ustalono następującą kolejność laureatów w obu kategoriach.
Laureatom konkursu serdecznie gratulujemy!
Składamy także podziękowania wszystkim uczestnikom konkursu – dzięki Waszej kreatywności i zaangażowaniu konkurs miał naprawdę wysoki poziom artystyczny i merytoryczny, a projekty zaprezentowały szerokie spektrum zagadnień związanych z fizjoterapią.
Najlepsze prace już wkrótce będą wykorzystane w kampaniach marketingowych promujących zawód fizjoterapeuty, skierowanych do pacjentów. Dotyczy to działań zarówno w mediach cyfrowych jak i tradycyjnych (np. outdoor). Konkurs dostarczył nam wielu wspaniałych pomysłów, które z pewnością „poruszą” serca i umysły pacjentów i zwrócą uwagę na rosnące znaczenie fizjoterapii.