PL

SZKOLENIA ONLINE

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

LISTA 81 SZKOLEŃ ONLINE DOSTĘPNYCH NA PLATFORMIE FIZJA*

*stan na październik 2023 r.

PLATFORMA EDUKACYJNA FIZJA to bezpłatne szkolenia online dla fizjoterapeutów.

W dowolnym momencie i miejscu, w drodze do i z pracy, a nawet nie ruszając się z domu ZDOBYWASZ WIEDZĘ W 8 DZIEDZINACH FIZJOTERAPII I CERTYFIKATY POTWIERDZAJĄCE NOWE KOMPETENCJE, WAŻNE DLA CIEBIE, TWOJEGO PRACODAWCY I PACJENTA. Zaloguj się na Fizja.pl, zarejestruj w projekcie, aby zdobyć nową wiedzę i certyfikaty!

Oto szkolenia dostępne obecnie na platformie:

ORTOPEDIA

  • Badanie i strategie leczenia dolegliwości bólowych kręgosłupa szyjnego
  • Badanie i strategie leczenia dolegliwości bólowych kręgosłupa lędźwiowego
  • Zapalne choroby reumatyczne w diagnostyce różnicowej dolegliwości bólowych kręgosłupa i stawów obwodowych
  • Funkcjonalny Trening Medyczny
  • Diagnostyka obrazowa w praktyce fizjoterapeutycznej
  • Leczenie operacyjne w ortopedii
  • Kompleks barkowy – badanie i strategie leczenia
  • Staw kolanowy – badanie i strategie leczenia
  • Urazowa niestabilność barku
  • Entezopatia nadkłykcia bocznego i przyśrodkowego
  • Zwichnięcie stawu łokciowego – podstawy
  • Zespół kanału nadgarstka
  • Choroba zwyrodnieniowa stawu biodrowego
  • Choroba zwyrodnieniowa stawu kolanowego
  • Nieurazowa niestabilność barku
  • Zapalenie pasma biodrowo-piszczelowego
  • Terapia ręki
  • Zespół ciasnoty podbarkowej (SIS – shoulder impingement syndrome)
  • Złamanie końca dalszego kości promieniowej u dorosłych
  • Postępowanie w przypadku uszkodzenia pierścienia rotatorów – ścięgna mięśnia nadgrzebieniowego
  • Uszkodzenie łąkotek stawu kolanowego
  • Pourazowa niestabilność stawu skokowego
  • Zespół bólowy nadgarstka w przypadku ganglionu
  • Uszkodzenie więzadła krzyżowego przedniego
  • Uszkodzenie ścięgien zginaczy palców – zginacz głęboki i powierzchowny
  • Złamanie głowy kości promieniowej – podstawy
  • Amputacje i subamputacje na poziomie ręki – podstawowe postępowanie
  • Zerwanie ścięgna Achillesa

UROGINEKOLOGIA

  • Fizjoterapia uroginekologiczna – wprowadzenie
  • Zaburzenia kontroli trzymania moczu u kobiet
  • Zaburzenia kontroli trzymania moczu u mężczyzn po zabiegach operacyjnych stercza

PULMONOLOGIA

  • Badanie subiektywne (podmiotowe) i obiektywne (przedmiotowe) układu oddechowego
  • Techniki fizjoterapeutyczne stosowane u pacjentów z dysfunkcjami układu oddechowego
  • Zaburzenia mechaniki oddychania, specyficzne ćwiczenia oddechowe u osób po zabiegach w obrębie klatki piersiowej

NEUROLOGIA

  • Zaawansowana ocena geriatryczna – diagnostyka fizjoterapeutyczna
  • Rehabilitacja pacjentów po przebyciu polineuropatii jako częstego powikłania choroby COVID-19
  • Rehabilitacja pacjentów ze stwardnieniem rozsianym szansą na wydłużenie i lepszą jakość życia
  • Rehabilitacja pacjentów z chorobą Parkinsona szansą na wydłużenie i lepszą jakość życia

PEDIATRIA

  • Niemowlęta badanie – założenia wizyty patronażowej
  • Mały sportowiec
  • Komunikacja alternatywna i wspomagająca we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka
  • Fizjoterapia w chorobach rzadkich
  • Interpretacja wyników podstawowych badań klinicznych w populacji dziecięcej

ONKOLOGIA

  • Zastosowanie ICF jako narzędzia diagnozy, planowania i ewaluacji fizjoterapii u osób z obrzękiem limfatycznym
  • Aktywność ruchowa osób leczonych z powodu choroby nowotworowej
  • Fizjoterapia osób z zaburzeniami czynnościowymi po leczeniu nowotworów głowy i szyi
  • Fizjoterapia osób w opiece paliatywnej
  • Fizjoterapia osób z zaburzeniami czynnościowymi po leczeniu nowotworów układu moczowego i płciowego
  • Fizjoterapia osób z zaburzeniami czynnościowymi po leczeniu nowotworów przewodu pokarmowego

KARDIOLOGIA

  • Badanie elektrokardiograficzne w pediatrii
  • Wprowadzenie do badania elektrokardiograficznego dla fizjoterapeutów (EKG prawidłowe)
  • Badanie elektrokardiograficzne spoczynkowe i wysiłkowe (EKG nieprawidłowe)
  • Testy wysiłkowe w praktyce fizjoterapeutycznej
  • Planowanie, programowanie i prowadzenie fizjoterapii u pacjentów po incydentach sercowo-naczyniowych

NIEDZIEDZINOWA

  • COVID-19 – diagnostyka i leczenie oraz programowanie fizjoterapii osób w trakcie choroby oraz po jej przebyciu (obowiązkowe, ponieważ cały projekt jest związany z pandemią)
  • Wytyczne do prowadzenia dokumentacji medycznej w fizjoterapii
  • Wstęp do Igłoterapii Suchej
  • Protetyka i ortotyka – kończyny dolne
  • Protetyka i ortotyka – kończyny górne
  • Protetyka i ortotyka – kręgosłup lędźwiowy, piersiowy, szyjny i głowa
  • Protetyka i ortotyka – jama brzuszna i klatka piersiowa
  • Ortotyka dziecięca
  • Protetyka i ortotyka – wyroby medyczne pomocnicze
  • Wykorzystanie medycyny fizykalnej i balneologii w neurologii
  • Wykorzystanie medycyny fizykalnej i balneologii w ortopedii
  • Wykorzystanie medycyny fizykalnej i balneologii w pediatrii
  • Wykorzystanie medycyny fizykalnej i balneologii w onkologii
  • Wykorzystanie medycyny fizykalnej i balneologii w uroginekologii
  • Wykorzystanie medycyny fizykalnej i balneologii w kardiologii i pulmonologii
  • Farmakoterapia w ortopedii
  • Farmakoterapia w kardiologii
  • Farmakoterapia w onkologii
  • Farmakoterapia w pediatrii
  • Farmakoterapia w uroginekologii
  • Farmakoterapia w pulmonologii
  • Farmakoterapia w neurologii
  • Komunikacja z pacjentem COVID i post COVID
  • Pierwsza pomoc
  • Fizjoterapia w oddziałach intensywnej terapii i intensywnego nadzoru z uwzględnieniem pacjentów w fazie ostrej COVID-19
  • Fizjoterapia w oddziałach intensywnej terapii i intensywnego nadzoru – od tlenoterapii biernej do nieinwazyjnej wentylacji

INFODEMIA

  • Fizjoterapeuta – edukator w infodemii

 

Fizja szkolenia online przewodnik final

 

W projekcie może uczestniczyć każdy fizjoterapeuta i fizjoterapeutka, którzy:

  • posiadają prawo wykonywania zawodu fizjoterapeuty (PWZFz),
  • nie zalegają ze składkami członkowskimi w KIF,

Więcej o projekcie FIZJO-LEARNING i kryteriach uczestnictwa TUTAJ

FIZJO-LEARNING – większe kompetencje fizjoterapeutów w pracy z pacjentem chorującym na choroby zakaźne, w tym COVID-19, to projekt edukacyjny i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.