Izba zaprosiła uczelnie wyższe, które prowadzą studia na kierunku fizjoterapia, na zorganizowane 14 listopada pierwsze spotkanie w ramach Forum Naukowego. Omówiono obszary, w których samorząd może współdziałać ze środowiskiem naukowym, dyskutowano na temat składania przez fizjoterapeutów projektów B+R, oraz rozwiązań prawnych i organizacyjnych wspierania przez KIF rozwoju fizjoterapii w tym zakresie.
W spotkaniu wzięły udział 62 osoby reprezentujące uczelnie z całej Polski, prowadzące studia na kierunku fizjoterapia. Wiceprezes dr hab. Elżbieta Skorupska przedstawiła założenia Polskiej Szkoły Fizjoterapii oraz zakres prac nad algorytmami diagnozowania i postępowania fizjoterapeutycznego zgodnie z zasadami EBM na potrzeby kierunkowych standardów kształcenia.
Dyrektor ds. prawnych i procedur w Biurze KIF r. pr. dr Dobrawa Biadun poruszyła wątek aspektów prawnych i możliwości partnerskich działań KIF i uczelni na rzecz wspólnego rozwoju. Wskazała możliwość wspierania rozwoju kariery naukowej polskich fizjoterapeutów poprzez dokumentowanie działań eksperckich na rzecz KIF. O możliwości wzmacniania potencjału badawczo-rozwojowego polskich fizjoterapeutów przy wsparciu KIF mówili: kierownik działu projektów i doskonalenia zawodowego Hanna Galec i doradca ds. projektów Arkadiusz Dziubaszewski. Opisali zrealizowane w KIF projekty, m.in. największy – FIZJO-LEARNING, wskazali na działania izby, dzięki którym w konkursie Agencji Badań Medycznych po raz pierwszy fizjoterapeuta mógł objąć rolę kierownika merytorycznego, a także o projektach własnych KIF: Grant Junior i Senior oraz programie Fizjoterapia bez granic.
Pierwsze spotkanie w ramach Forum Naukowego to początek współpracy w zakresie wspierania środowiska akademickiego, nie tylko w obszarze nauki, ale też dydaktyki w oparciu o zasady Evidence Based Practice. Zdefiniowane cele to rozbudowa bazy ekspertów, realizacja projektów na podstawie zawartych porozumień oraz dążenie do wprowadzenie rozwiązań prawnych, np. umożliwiających fizjoterapeucie kierowanie eksperymentem badawczym.